مطالب آموزشی

ARTICLES

معرفی تشویق های مالیاتی

 مالیات با هدف کنترل ثروت در میان اقشار جامعه بوده و یکی از راه‌ های درآمد زایی دولت ‌ها با هدف کنترل پول در جوامع مورد استفاده قرار می ‌گیرد. مالیات از با اهمیت‌ ترین منابع کسب درآمد برای کشورهای جهان می‌ باشد. در دنیای مدرن مالیات نقش مهمی در اداره جامعه و از بین بردن فاصله طبقاتی دارد. همچنین بعضی مؤدیان مالیاتی برای فرار از پرداخت کردن مالیات به ‌دنبال پیدا کردن راه ‌هایی برای نپرداختن آن به دولت و حتی پرداخت مالیات کم‌ تر می‌ باشند. از نظر کارشناسان اقتصادی مالیات و تشویق ‌های مالیاتی به ‌منظور تقسیم عادلانه درآمد به حساب می‌ آید.

ادامه مقاله...

حسابداری پیمانکاری چیست؟

حسابداری پیمانکاری نیز یکی دیگر از زیرشاخه ‌های بزرگ حسابداری می‌ باشد. به ‌راستی حسابداری پیمانکاری چیست؟ و یک حسابدار پیمانکاری چه وظایفی را به ‌عهده دارد؟ نقش حسابدار پیمانکاری در شرکت های پیمانکاری به چه صورت ایفا می ‌شود؟ سوالات این ‌چنینی بسیار زیادی وجود دارد که علاقه ‌مندان به حوزه حسابداری را دغدغه مند کرده ‌است. مجموعه بزرگ پیوند محاسب با توجه به سوالات مطرح‌ شده و دغدغه‌ های علاقه‌مندان این حوزه از حسابداری مخصوصاً حسابداری پیمانکاری تصمیم دارد تا در ادامه مفاهیم پایه، اساسی و کلی مختص به حسابداری پیمانکاری را برایتان شرح دهد توصیه می‌شود تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ادامه مقاله...

معادله حسابداری چیست؟

معادله حسابداری نشان دهنده این است که دارایی های یک شرکت برابر است با مجموع بدهی ها و حقوق مالکانه. دارایی ها منابعی می باشند که یک کسب و کار را در اختیار می گیرند و بدهی ها هم از جمله تعهدات شرکت هستند بدین معنی که مبالغی که شرکت به دیگران بدهکار می باشد. حقوق مالکانه نیز به سهم مالک یا مالکین از دارایی های شرکت اتلاق می گردد. بدهی ها پیش از حقوق مالکانه نشان داده می شوند چون که در صورت منحل شدن واحد تجاری باید در ابتدا بدهی پرداخت شوند. معادله حسابداری یک چارچوب زیربنایی می باشد جهت ثبت و خلاصه نمودن گزارش های مالی.برای کسب و کار های کوچک و کسب و کار های بزرگ، معادله حسابداری به یک گونه است و به طور کلی می توان گفت که معادله حسابداری برای همه واحد های اقتصادی بدون در نظر گرفتن اندازه و ماهیت کسب و کار به یک صورت محاسبه می شود.

ادامه مقاله...

حسابداری مدیریت چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه حسابداری نه تنها یک رشته بلکه یک شغل کامل محسوب می گردد که زیر شاخه های بسیاری دارد. به طور کلی حسابداری را می توان از جمله رشته های پر بازده در ایران عنوان کرد که اخیر محبوبیت یافته است. در این مقاله یوند محاسب در کنار شماست تا به طور کامل شما را با حسابداری مدیریت آشنا کرده و کاربرد های آن را برای شما بر شمرد پس پیشنهاد می شود تا انتهای این مطلب با مجموعه پیوند محاسب همراه باشید.

ادامه مقاله...

حسابداری دولتی چیست؟ و اصول آن

به علت پیچیدگی های ایجاد شده در دنیای امروزه، حسابداری به بخش های مختلفی تقسیم می شود و این تقسیم بندی برای نظم دادن و سامان دهی به گزارشات لازم است. بر این اساس حسابداری شامل حسابداری بازرگانی، حسابداری مدیریت، حسابداری دولتی، حسابداری مالیاتی، حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده، حسابداری بودجه و سیستم حسابرسی می شود.

ادامه مقاله...

مجازات کتمان مالیات و قوانین آن

در برخی موارد دیده می شود که افراد، درامد خود را کتمان می نمایند و از اعلام آن خودداری می کنند. این کتمان ها از طرف مدیران شرکت ها با اهداف متفاوتی اتفاق می افتد که از این اهداف می توان به حساب سازی، کم کردن پرداخت مالیات و فرار مالیاتی اشاره کرد. که اگر این افراد از عواقبی که کتمان درامد با خود به همراه دارند، مطلع شوند قطعا از این کار خودداری می کنند.  در همین راستا مجموعه پیوند محاسب  در این مطلب بر آن است تا شما را با عواقب و مجازات های کتمان درامد و مالیات آشنا کند. پس تا انتهای این مطلب با مجموعه پیوند محاسب همراه باشید.

ادامه مقاله...

سال مالی چیست؟

همان طور که گفته شد در هر سازمانی بخش مالی آن بیشتر نمود پیدا می کند و در بخش مالی گزارشات مالی بیش تر خود را نشان می دهند. در همین راستا دولت نیز به جهت مشخص کردن میزان درامد ثابت و درگردش سازمان ها و واحد ها تجاری کوچک و بزرگ یک بازه زمانی را مشخص می کند که براساس زمان اعلام شده مدیر مجموعه و حسابرسان مالی می بایست تمامی آنچه در حوزه مالی یک شرکت رخ داده است اعم از پول در گردش، سرمایه اولیه، پول خروجی، خدمات ارائه شده، هزینه ها دریافت شده و یا هزینه شده  و.... را به سازمان امور مالی کشور ارائه دهند که شروع هر بازه زمانی ارسال گزارشات را سال مالی می گویند.

ادامه مقاله...

کد اقتصادی چیست؟ مراحل ثبت‌نام و دریافت کد

 امروزه سازمان امور مالیاتی کشور برای تنظیم دقیق دریافت مالیات و برنامه ‌ریزی ‌ها و همچنین برای مدیریت کسب ‌و کار ها تمامی واحد های تجاری و اقتصادی را ملزم به دریافت کد اقتصادی کرده‌ است. یکی از سوالاتی که امروزه بسیار شنیده می ‌شود در مورد کد اقتصادی می‌ باشد که از جمله می ‌توان به سوالاتی چون کد اقتصادی چیست؟ نحوه ثبت ‌نام و دریافت کد اقتصادی به چه صورت می ‌باشد؟ و غیره اشاره کرد.

ادامه مقاله...

چگونه بفهمیم چقدر بدهی مالیاتی داریم + (با استفاده از کد ملی)

درگاه خدمات ملی الکترونیک با روی کار آمدن، به افراد این توانایی را داده تا بتوانند با مراجعه کردن به این درگاه ها با بررسی معوقات بدهی خود و استعلام گرفتن از آن ها، اقدام به پرداخت بدهی مالیاتی خود کنند. این که یک پرونده الکترونیکی داشته باشید، قبل از اقدام به پرداخت و آگاهی از بدهی مالیاتی لازم می باشد.

ادامه مقاله...

مالیات شرکت های غیر فعال چگونه محاسبه می شود؟

 شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که شرکتی را ثبت کرده باشید، و یا دیده ‌اید که شرکت‌ های بسیاری وجود دارند که صرفاً فقط نام آن ‌ها به‌ عنوان شرکت ثبت‌ شده و هیچ ‌گونه فعالیتی ندارند. سوالی که ممکن است برای صاحبان شرکت‌ هایی که فقط ثبت ‌شده‌اند یا دیگر افراد به وجود بیاید این است که آیا این‌ گونه شرکت‌ ها می ‌بایست مالیات پرداخت کنند یا خیر؟

ادامه مقاله...

خود اظهاری مالیاتی چیست؟

 همه ما به‌ خوبی می دانیم که مالیات یکی از روش های کسب درآمد دولت ها می باشد. بنابراین دولت ها همیشه به‌ دنبال راه هایی می باشند که مردم و کسانی که به عنوان مودی مالیاتی شناخته می شوند، در زمان مقرر، مدارک لازم را جهت پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند.

ادامه مقاله...

حسابداری صنعتی چیست؟  

 امروزه تعدد مشاغل با توجه به گستردگی که دارند نیازمند انواع حسابداری ها می ‌باشند. حسابداری های مختلفی که وجود دارد شامل حسابداری های پیشرفته، مقدماتی، حسابداری های مربوط به بازار کار، حسابداری های مالیاتی، حسابداری حقوق و دستمزد و حسابداری صنعتی می‌ باشد. که در این بخش پیوند محاسب سعی دارد تا هر آن‌ چه که لازم است در خصوص حسابداری صنعتی و تعاریف آن وجود دارد را برای شما ارائه دهد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ادامه مقاله...

حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

 امروز برای ورود به هر کاری، دستمزد و حقوق آن کار، برای ما اولویت اول می‌ باشد. بنابراین حقوق و دستمزد در زمره اولویت‌ های هر شغل است. بر این اساس ما قوانین مربوط به حقوق و دستمزد را داریم. حسابداری حقوق و دستمزد نیز خود یکی از بخش‌ های اصلی هر واحد یا ارگان می‌ باشد. که حضور آن ‌ها الزامی بوده و بر این اساس می ‌توان تمامی قوانین را به ‌جهت پرداخت و دریافت حقوق و دستمزد رعایت کرد. در قوانین حقوق و دستمزد مواردی چون بیمه کمیسیون ناخالص، مزایا و حقوق پایه و غیره و همچنین تعاریف مختلفی وجود دارد. در این بخش مجموعه پیوند محاسب تصمیم گرفته است تا اطلاعات کامل و جامعی در خصوص حقوق و دستمزد آن برای شما ارائه دهد پس تا انتهای این مطلب با مجموعه پیوند محاسب همراه باشید.

ادامه مقاله...

مالیات مستقیم و غیرمستقیم چیست و تفاوت آن ها

مالیات به مبلغی گفته می شود که یک هزینه اجتماعی است و براساس قانون و برای تامین مخارج عمومی به گونه ای بدون بازگشت از سوی افراد به دولت پرداخت می شود. مالیات از مهم ترین منابع برای تامین درامد دولت هاست. مالیات ها در ایران به دو دسته مستقیم وغیرمستقیم تقسیم می شوند. در این مقاله مجموعه پیوند محاسب در کنار شماست تا هر آنچه که در خصوص مالیات مستقیم و غیر مستقیم می بایست بدانید را در اختیارتان قرار دهد تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ادامه مقاله...

حسابداری مالی چیست و چه کاربردی دارد؟

از زیرشاخه های حسابداری، حسابداری مالی را می توان نام برد که برای شرکت های مختلف مورد نیاز است و تعریفی برای ثبت و ساماندهی به اطلاعات مالی محسوب می شود. برای این که بدانید حسابداری مالی چیست و چه کمکی به کسب و کار می کند تا انتهای این مقاله با مجموعه پیوند محاسب همراه باشید.

ادامه مقاله...